Asperger sindromu

  Asperger sindromu, Hans Aspergerin adını daşıyan autizm spektr pozuntusunun bir növü, sosiallaşmaq və effektiv ünsiyyət qurma qabiliyyətini məhdudlaşdıran inkişaf pozuntusudur. Bu sindromlu insanlar dar maraqlara malikdirlər və sərt rutinlər, tez-tez təkrarlanan davranışlar nümayiş etdirirlər. Asperger sindromunun simptomları digər autizm spektr pozuntularından daha az şiddətli ola bilər. İlk dəfə pediatr Hans Asperger tərəfindən təsvir edildiyi üçün sindrom onun adını daşıyır.Autizm spektr pozuntuları arasında yer alan Asperger sindromlu insanlar yüksək funksionallığı ilə tanınırlar. Sosial bacarıqlarda çətinlik çəkən Asperger sindromlu insanlar ümumiyyətlə başqaları ilə ünsiyyət qurmaqda çətinlik çəksələr də, bu insanların heç bir zəka problemi yoxdur və hətta orta intellekt səviyyələri də ola bilər. Onların tək bir mövzuya yönəlmiş sıx marağı onlara həmin fənn üzrə xüsusi bacarıq və bacarıqlar inkişaf etdirməyə imkan verir. Asperger sindromunu tam sağaldacaq heç bir müalicə üsulu yoxdur. Asperger sindromunun ilk əlamətləri 4-11 yaşlarında başlayır və diaqnoz bu yaşda qoyulur. Oğlanlarda qızlara nisbətən daha çox rast gəlinən Asperger sindromunun qəti müalicəsi yoxdur.

     Asperger sindromunun səbəbləri nələrdir ?
   Digər autizm spektr pozuntuları kimi , Asperger sindromunun da səbəbləri hələ tam aydınlaşdırılmamışdır. Bununla belə, məlumdur ki, müxtəlif bioloji, ətraf mühit və genetik faktorlar autizm spektr pozuntusuna meyl yaradır.

  Asperger sindromu ilə Autizm arasındakı fərq nədir ?
 Asperger sindromu autizm spektr pozuntusunun alt növüdür. ASP olan bir çox uşaqlardan fərqli olaraq, Asperger sindromlu uşaqlarda erkən dil gecikmələri olmaya bilər və ümumiyyətlə yaxşı inkişaf etmiş dil bacarıqlarına, normaldan orta səviyyədən yuxarı intellektə malikdirlər. Bununla belə, onlar Autizmdən yüksək fəaliyyət göstərmələri və simptomlarının nisbətən yüngül olması ilə fərqlənirlər.


  Asperger sindromunun əlamətləri hansılardır ?
 Asperger sindromlu uşaqlarda ilk olaraq iki simptom diqqəti cəlb edir. Bu xüsusiyyətlərdən birincisi digər uşaqlar kimi ağıllı olsalar da, sosial bacarıqlarda çətinlik çəkirlər; İkincisi, bir mövzuya həddindən artıq maraq göstərmələri və ya eyni davranışı təkrar-təkrar təkrarlamağa meylli olmalarıdır. Bu iki xüsusiyyət Asperger sindromunun aşkarlanmasında vacibdir. Asperger sindromu erkən yaşlarda başlayır. Uşaq inkişaf etdikcə bəzi simptomlar daha aydın nəzərə çarpır. Ancaq Asperger sindromunda görülən simptomlar aşağıdakılardır:
-Göz təması qura bilməmək
-Sosial münasibətlərdə səriştəsizlik (situasiyaya uyğun davranışın olmaması, nitqə uyğun reaksiya verə bilməməsi və s.)
-Üz ifadələri və bədən dili kimi sosial mesajları başa düşə bilməmək (qaşları çatılmış və qolları çarpaz olan şəxsin qəzəbli olduğunu fərq edə bilməmək kimi)
-Qeyri-adi nitq nümunələrindən istifadə etmək və normal söhbət üçün vacib olan istehza, yumor və sarkazm və ya jestləri və sosial işarələri anlamaqda çətinlik çəkmək
-Daha az emosiya göstərmək (məsələn, xoşbəxt və ya xoş olanda daha az gülümsəmək, nitqdə stress və intonasiya düz və mexaniki, emosiyadan məhrum ola bilər)
-Daha çox tək vaxt keçirmək istəyi
-Tək bir mövzuya həddindən artıq və sıx maraq göstərmək (məsələn, avtomobillər haqqında hər cür məlumatı mənimsəyən avtomobillərlə maraqlanan Asperger sindromlu uşaq...)
-Maraqlanan mövzuya dönə-dönə eyni hərəkətləri təkrar-təkrar etmək
-Dəyişikliyə uyğunlaşmaqda çətinlik çəkmək (səhər yeməyində həmişə eyni yeməyi istəmək, həmişə eyni paltarı geyinmək istəmək kimi)
-Xəstəliyin sonrakı illərində narahatlıq pozğunluqları və əhval pozğunluqları da simptomlara əlavə edilə bilər.
-Övladlarında bu əlamətlərə bənzər dəyişikliklər olduğunu düşünən valideynlər müvafiq mütəxəssis həkimə müraciət etməkdə gecikməməlidirlər.


  Asperger sindromunun məktəb həyatına təsiri
Asperger sindromu uşağın məktəb həyatına olduğu kimi gündəlik həyatına da əhəmiyyətli dərəcədə təsir edir. Asperger sindromlu uşaqların ən bariz problemləri olan sosial qarşılıqlı əlaqə və ünsiyyətdəki çətinliklər onların dostluq qurmalarını çətinləşdirir. Bundan əlavə, onların qaydaları başa düşməkdə və onlara əməl etməkdə çətinlik çəkmələri onların sinif rejiminə və qaydalarına əməl edə bilməməsinə səbəb ola bilər. Bu vəziyyət onların təkcə sosiallaşmasına deyil, həm də akademik uğurlarına təsir göstərir.
Asperger sindromunun zəka səviyyəsi ilə əlaqəli olduğu hallar ola bilər. Asperger sindromlu bəzi uşaqların zəka səviyyəsi orta səviyyədən yüksək ola bilər. Onlar müəyyən bir mövzu ilə maraqlanmaq və bu mövzu haqqında dərin bilik əldə etmək qabiliyyətini nümayiş etdirə bilərlər. Bu, müvafiq dəstək və imkanlarla təmin olunduqda onları məktəb uğurlarına uyğunlaşdıra bilər.

Xidmətlər

Xidmətlərimizdən faydalanın

Ailə psixoterapiyası

Ailədə və ailə münasibətlərinin optimallaşdırmasında ailənin köməyi ilə pasiyentin müalicəsinə yönəlmiş psixoterapevtik konsultasiyaların və metodların kompleksidir.

ART terapiya

Art-terapiya və ya təsviri sənət terapiyası musiqi, rəsm, hərəkət-rəqs, ədəbiyyat kimi sənət növləriylə həyata keçirilən terapiya növüdür.

MAK (Metaforik Assosiativ Kartlar)

Müxtəlif həyat vəziyyətləri, personajlar, əşyalar və heyvanlar olan şəkillərdir

Uşaq Psixologiyası

Psixologiyanın çoxsaylı sahələrindən biri olub ən çox öyrənilən ixtisas sahəsidir. Psixologiyanın bu qolu, prenatal dövürdən yetkinlik yaşına qədər olan müddətdə zehnin inkişafı və davranışları öyrənir.

Koqnitiv Bihevioral Terapiya (CBT)

Düşüncələri, inancları və davranışları bir-birinə bağlamağa yönəlmiş psixoloji müalicə formasıdır.

Komandamız

Profesional psixoloqlarımızla tanış olun

Direktor

Mədinə Yolçiyeva

Uşaq ve yeniyetmələr üzrə psixoloq

Şahnaz Sultanlı

Ailə danışmanı

Xatirə İbrahimova

Uşaq və yeniyetmələr üzrə psixoloq

Nigar Muradova

Zəng edin

(+99450) 227 04 40

Email

info@epm.az

Ünvan

Nizami küçəsi 48 (Central Baku restoranı ilə üzbəüz)