Bobo təcrübəsi (Bobo doll experiment)

 Bobo təcrübəsi (Bobo doll experiment) -1961-ci ildə amerikalı psixoloq Albert Bandura tərəfindən həyata keçirilmiş məşhur bir tədqiqatdır. Bu təcrübə ilə insanların aqressiv davranışlarını müşahidə və təqlid yolu ilə öyrəndiyini göstərən sosial öyrənmə nəzəriyyəsinin əsasını qoymuşdur.Bandura öyrənmə prosesində müşahidənin və təqlidin rolunu araşdırmaq istəyirdi. O, xüsusilə uşaqların aqressiv davranışları öyrənib-öyrənmədiyini və bu davranışların müşahidə yolu ilə ortaya çıxıb-çıxmadığını müəyyənləşdirmək niyyətində idi.

 Təcrübənin aparılması:
 Mərhələ 1: Modelləşdirmə
 Eksperimental şəraitdə uşaqlar fərdi olaraq oyuncaqlar olan otağa göstərildi və küncdə 10 dəqiqə ərzində bəzi kartof izləri və şəkillərlə oynadılar:
 24 uşaq (12 oğlan və 12 qız) kişi və ya qadın modelin “Bobo kuklası” adlı oyuncağa qarşı aqressiv davranmasını  izləyib. Böyüklər Bobo kuklasına fərqli bir şəkildə hücum etdilər - bəzi hallarda çəkicdən istifadə etdilər, bəzilərində isə kuklanı havaya ataraq "Pow, Boom" deyə qışqırdılar.
 Digər 24 uşaq (12 oğlan və 12 qız) 10 dəqiqə ərzində sakit və itaətkar bir şəkildə oynayan qeyri-aqressiv modelə  məruz qaldı (ticarət oyuncaq dəsti ilə oynayan və bobo-kuklaya məhəl qoymayaraq).
 Son 24 uşaq (12 oğlan və 12 qız) nəzarət qrupu kimi istifadə edilmiş və heç bir modelə məruz qalmamışdır.

   Mərhələ 2: Aqressiya Oyanması
 Bütün uşaqlar (nəzarət qrupu da daxil olmaqla) “yüngül aqressiya oyanmasına” məruz qaldılar. Hər bir uşaq (ayrıca) nisbətən cəlbedici oyuncaqlar olan otağa aparıldı.
 Uşaq oyuncaqlarla oynamağa başlayan kimi eksperimentator uşağa dedi ki, bunlar eksperimentatorun ən yaxşı oyuncaqlarıdır və o, onları digər uşaqlar üçün rezerv etmək qərarına gəlib.

  Mərhələ 3: Gecikmiş təqlid üçün test
  Qonşu otaqda bəzi aqressiv oyuncaqlar və bəzi qeyri-aqressiv oyuncaqlar var idi. Qeyri-aqressiv oyuncaqlar arasında çay dəsti, karandaşlar, üç ayı və plastik ferma heyvanları var idi. Aqressiv oyuncaqlara toxmaq və dirək taxtası, dart silahları və 3 futluq Bobo kuklası daxildir.

  Uşaq 20 dəqiqə otaqda olub və onların davranışları birtərəfli güzgü vasitəsilə müşahidə edilib qiymətləndirilib. Müşahidələr 5 saniyəlik fasilələrlə aparıldı, buna görə də hər uşaq üçün 240 cavab vahidi verildi.
 Təcavüzkar modeli müşahidə edən uşaqlar aqressiv olmayan və ya nəzarət qruplarında olanlara nisbətən daha çox təqlidedici aqressiv cavablar verdilər.
 Qeyri-imitativ aqressivlik üçün fərq az olsa da, aqressiv davranış müşahidə etmiş uşaqlar arasında daha çox qismən və təqlidsiz aqressiya müşahidə olunurdu.
 Təcavüzkar model vəziyyətində olan qızlar da model kişidirsə, fiziki cəhətdən daha aqressiv, model qadındırsa, daha şifahi aqressiv reaksiyalar göstəriblər. Bununla belə, bu ümumi nümunənin istisnası onların Boboya nə qədər tez-tez yumruq  vurduqlarının müşahidəsi idi və bu halda cinsin təsiri tərsinə çevrildi.
Oğlanlar qızlardan daha çox eynicinsli modelləri təqlid edirdilər. Qızların eynicinsli modelləri təqlid etməsinə dair sübutlar güclü deyil.
Oğlanlar qızlara nisbətən daha çox fiziki aqressiv hərəkətləri təqlid edirdilər. Oğlanlar və qızlar arasında şifahi aqressiyada çox az fərq var idi.

Xidmətlər

Xidmətlərimizdən faydalanın

Ailə psixoterapiyası

Ailədə və ailə münasibətlərinin optimallaşdırmasında ailənin köməyi ilə pasiyentin müalicəsinə yönəlmiş psixoterapevtik konsultasiyaların və metodların kompleksidir.

ART terapiya

Art-terapiya və ya təsviri sənət terapiyası musiqi, rəsm, hərəkət-rəqs, ədəbiyyat kimi sənət növləriylə həyata keçirilən terapiya növüdür.

MAK (Metaforik Assosiativ Kartlar)

Müxtəlif həyat vəziyyətləri, personajlar, əşyalar və heyvanlar olan şəkillərdir

Uşaq Psixologiyası

Psixologiyanın çoxsaylı sahələrindən biri olub ən çox öyrənilən ixtisas sahəsidir. Psixologiyanın bu qolu, prenatal dövürdən yetkinlik yaşına qədər olan müddətdə zehnin inkişafı və davranışları öyrənir.

Koqnitiv Bihevioral Terapiya (CBT)

Düşüncələri, inancları və davranışları bir-birinə bağlamağa yönəlmiş psixoloji müalicə formasıdır.

Komandamız

Profesional psixoloqlarımızla tanış olun

Direktor

Mədinə Yolçiyeva

Uşaq ve yeniyetmələr üzrə psixoloq

Şahnaz Sultanlı

Ailə danışmanı

Xatirə İbrahimova

Uşaq və yeniyetmələr üzrə psixoloq

Nigar Muradova

Zəng edin

(+99450) 227 04 40

Email

info@epm.az

Ünvan

Nizami küçəsi 48 (Central Baku restoranı ilə üzbəüz)